Saturday, January 16, 2010

..Selamat Ulang Tahun...

assalamualaikum...
agak terlambat sy pos kn entry ni.alhamdulillah 12.Januari lepas, ibu yg hanya satu didunia ini menyambut hari lahirnya yg ke-53..sayu rs hati sebab sekali lg, tidak mampu menyambut hari lahir mak..msih lg xtau nk beli hadiah apa untuk mak..lagi sayu bila mengenangkan susah payah mak membesarkan sy dan adik beradik..tp sampai umur mak 53 tahun, kami adik beradik masih lg tidak berkesempatan nk sambut hari jadi mak..sy berjanji pada diri sy sendiri, nnti esok hari bila sy sudah ada kerjaya, sy akan raikan hr ini dengan ibu..ALLAH..panjangkanlah umur ibu aku,agar aku mampu tunaikan janji aku ini...kami adik beradik hanya mampu telefon dan menghantar mesej sja kat mak..andai diberi peluang ingin sy membawa mak dan abah pergi ke MEKAH..insyaALLAH..

Selamat Hari Lahir Ibu




Hidup ini terlengkap dengan hadirmu

Terima kasih Allah yang mendatangkan Ibu

Kufikir ia tanda kasih-Nya yang mendodoi kalbu

Sukar kutafsirkan tetapi itulah yang berlaku


Kulihat kau amat sederhana ibu

Nasihat-nasihatmu memanah jiwaku

Kadangkala berjejesan air mata membaca bicaramu

Terasa terjaga dari lena alpa dengan suaramu


Hari ini hari lahirmu

Di pagi negeriku berdoa

Agar Allah sentiasa melimpahkan kasih-Nya tak kunjung putus

Buatmu ibu yang berhati mulus


aku hanya mengingati ini tarikh lahirmu

Masih lagi tidak mampu meraikan

Aku sujud kepada Tuhan

Yang memberikanku dikau wahai ibu


Selamat hari lahir

Semoga Allah mencintaimu

Melebihi luas cintaku

Kepadamu wahai ibu

semoga ALLAH sentiasa merahmati ibu yg sy sayangi dunia akhirat....


No comments:

Post a Comment